Gibson przygotowuje się na świętowanie Dnia Puzzli

Jedna z najbardziej znanych marek puzzlowych, brytyjska firma Gibsons na Narodowy Dzień Puzzli przygotowała coś specjalnego. Choć ta tradycyjna rozrywka dla całej rodziny, świetnie sprawdzająca się także jako gra towarzyska w gronie przyjaciół, ma coraz liczniejsze grono fanów, nadal przegrywa z tymi bardziej nowoczesnymi formami spędzania wolnego czasu. I właśnie „święto puzzli” to idealny moment na to, aby przekonać do puzzli kolejne pokolenia.

W ostatnich miesiącach wyraźnie widać, iż puzzle przeżywają swoją kolejną już młodość. Obserwuje się to właściwie wszędzie, szczególnie wiele uwagi poświęcają temu fenomenowi Brytyjczycy. Po raz pierwszy w historii puzzle w marcu trafiły wręcz do tzw. Consumer Price Index, czyli oficjalnego wskaźnika cen towarów i usług, który jest swoistym barometrem zainteresowań konsumenckich na Wyspach. Pokazuje to, iż zestawy kilkudziesięciu, kilkuset, a nawet kilku tysięcy kolorowych elementów oficjalnie weszły do mainstreamu i przestają być tylko rozrywką dla seniorów.

Ten zwrot w stronę tradycyjnej rozrywki widoczny jest jednak przede wszystkim w dochodach producentów puzzli. Wspomniana firma Gibson, w zeszłym roku zanotowała rekordowy wzrost przychodów – w 2017 r. sprzedali oni o 8,4 procent więcej produktów niż rok wcześniej. Konsumentów przekonują przede wszystkim poprawioną cyfrowo, choć tradycyjną grafiką oraz stawianiem na ekologiczne materiały. Kartonowe elementy wykonane są bowiem z papiery w 100 procentach uzyskanego z recyclingu.

To wspaniale, że możemy cały dzień zadedykować takiej rozrywce, jak puzzle. Sprawia ona, iż nasze umysły nie tylko pozostają na dłużej młode, ale także lepiej funkcjonują, poszerzając naszą kreatywność. Dlatego chcielibyśmy, aby jeszcze więcej osób poznało przyjemność płynącą z układania puzzli

– ogłasza firma Gibson, oferując darmowy zestaw puzzli każdemu, kto w jednym z brytyjskich sklepów internetowych, specjalizujących się w sprzedaży puzzli, kupi produkty za min. 20 funtów. Oferta ta obowiązywać będzie między 26 a 29 stycznia. Wszystko zbiega się bowiem z celebrowanym w Anglii Narodowym Dniem Puzzli, obchodzonym każdego 29 stycznia.

Gibson zachęca także fanów do wysyłania do nich zdjęć aktualnie układanych zestawów. Zostaną one następnie przerobione w kolaż, który będzie promował Narodowy Dzień Puzzli. Aby to zrobić, należy fotografię podpisać hashtagiem #NationalPuzzleDay lub wysłać ją bezpośrednio do producenta.